Ismét az eltűnt hó nyomában

A blog tavalyi évét egy naptárral zártuk, amibe az elmúlt évek legszebb fotóiból válogattunk, azért, hogy az is megismerkedjen a Budai-hegység változatos arcával, aki ritkán jár arrafelé. (A naptár innen szabadon letölthető és nyomtatható.) Minden fotó egy jól sikerült kirándulás emlékét őrzi így nagy öröm, hogy a naptár miatt is felkereshetjük ezeket a helyeket.

A Forest & Fruit Naptár 2018 februári fotója 2010 február 7-én készült. 2010 volt az az év, amikor több alkalommal volt piros riasztás a lehullott hó mennyisége miatt országszerte. A nagy havazás az egész országban több alkalommal nehezítette meg az emberek életét azon a télen.

Budapesten nem csak a Normafán, hanem a Budai-hegység alacsonyabb pontjain is lehetett szánkózni. A fenti fotón látható, hogy a Zugligeti úton lévő Szent család parki játszótéren a téliesített vízcsap dobozára milyen vastag hóréteg rakódott.

Akkor mi inkább a kedvenc kirándulóhelyünket vettük célba és egy rövid sétára és szánkózásra. A Forest & Fruit Naptár 2018 februári képe az egyik kedvenc kirándulóhelyünkön készült és azóta is kedveljük azt a helyet könnyű megközelíthetősége és gyerekbarát terepviszonyai miatt. Ez a hely nem más, mint a Hárs-hegy, ahol, nagy valószínűséggel 6 hét múlva már virágozni fog az odvas keltike és a hegyet körbekanyargó nagyjából 4 kilométeres túraútvonalon sokkal többen megfordulnak, mint most. Keltikék-túra a Hárs hegyen címmel már volt egy bejegyzés a blogon, ide kattintva elolvasható.

Tetszett amit olvastál? Kövesd a Forest& Fruit blogot a Facebookon, az Instagramon vagy Pinteresten.

Ezen a hétvégén szintén sok túrázó megfordult a hegyen, de hó helyett sár és dagonya fogadta az ide érkezőket. A havas fotó óta eltelt hét év alatt sokat változott a Hárs-hegy faállománya, volt egy-két olyan időjárási esemény, ami komolyan károsította a növényeket. Nem is találtuk meg ezt a facsoportot, pedig még segítségünk is volt, a kép közepén az egyik fatörzsön két turistajelzés, egy piros sáv és egy zöld kör.

Ez a kép csak jelzésszinten hasonlít az eredeti képhez, ha lenne hó, itt is lehetne szánkózni. A kanyargós úton tovább sétáltunk és a Hárs-hegy északi oldalán még találtunk valamennyi havat, ami leszedte a bakancsunkra tapadt sarat, de szánkózni, síelni már nem volt alkalmas. A sífutópályán többen is futottak, a lomjukat vesztett fák között felvillantak az élénk színű ruhák. Az ide vezető emelkedővel felfelé és lefelé is megküzdöttünk, a megfelelő tapadású bakancs tényleg elengedhetetlen egy ilyen túrához.

Miközben visszafelé tartottunk a Szépjuhászné megállóhoz szemügyre vettük a vaddisznók által feltúr erdőt. Igaz csak két kilométert gyalogoltunk, de a terepviszonyok miatt megfelelt ez háromnak is. A januári naptár túránkon nem találtunk havat, most viszont sikerült.